בדיקה תקופתית של כיסוי בטיחות לבריכה

בדיקה תקופתית לכיסוי הבריכה שלכם

כאשר אנחנו בוחרים להתקין כיסוי בטיחותי לבריכת השחייה בבית שלנו אנחנו צריכים לקחת בחשבון שכדי לשמור על בטיחות מרבית אנחנו צריכים לערוך בדיקת תקינות כל תקופה מסוימת. הרי זו היא מטרתו העיקרית של הכיסוי – בטיחות. אם הוא לא יהיה תקין הוא לא ימלא את תפקידו.

כיסוי בטיחות לבריכה עשוי מחומר שנקרא PVC.  חומר זה הוא עשוי מ PVC משוריין העמיד למשקלים גבוהים מאוד ושרידות בפני תנאי מזג אוויר שונים. היריעה הפרוסה על פני שטח הבריכה עמידה לקרני UV של השמש ולכימיקלים הנמצאים במי הבריכה כמו: כלור, חומצת מלח ועוד.

למרות שיריעת הכיסוי עשוי מחומר עמיד ביותר, הכיסוי הבטיחותי והמנגנונים המכניים זקוקים לבדיקה תקופתית כדי לוודא שאכן הכל תקין ושהינם ממלאים תפקידם כראוי. גם לחומר איכותי יש חיי מדף. יריעת כיסוי בטיחות לבריכה העשויה PVC אמורה בד"כ להיות מוחלפת כל 7  שנים בממוצע על פי רוב היצרנים. בדיקה תקופתית כוללת מספר פעולות פשוטות על מנת לבדוק את מצב הכיסוי וגם עוזרת לחסוך את עלויות התיקון במידה ומגלים בעיה לפני שנגרם נזק רציני יותר.

מה הן הפעולות שבדיקה תקופתית לכיסוי בטיחות לבריכה כוללת?

– דבר ראשון שצריך לעשות כאשר עורכים בדיקה תקופתית לכיסוי בטיחות לבריכה הוא לעבור להסתכל לעומק לכל אורכו ורוחבו של הכיסוי הפרוס על פני הבריכה. צריך להתמקד ולבדוק אם יש מקומות בהן כיסוי הבטיחות ההתקלף או נקרע מעט. במידה וגילינו אחת מהאפשרויות האלו כדאי לבצע תיקון או להחליף את היריעה. צריך להחליט בהתאם לגודל הנזק. 

-דבר שני שמומלץ לעשות בבדיקה זו הוא מישוש יריעת הכיסוי. לתפוס את הכיסוי ולחוש האם היריעה אלסטית או האם היא קשה? במידה ואנחנו מרגישים שהיא גמישה מידי ומרגישה דקה, כדאי להחליף את כיסוי הבטיחות לבריכה בהקדם.

-בדיקת שרוולי הכיסוי – כאשר אנחנו מבצעים את הבדיקה יש לבדוק את השרוולים בצידי היריעה. במידה והשרוולים מולחמים כדאי לבדוק שההלחמה עדיין תקינה ואין מקומות בהם השרוול מתחיל להתנתק מהיריעה. במקרה חירום, מצב כזה יכול לגרום לנזק עצום. אם ילד מנסה לעלות על היריעה והיא קרועה, הוא יכול לטבוע. במידה והשרוול תפור ליריעה ולא הולחם צריך לוודא שהתפרים חזקים ואם יש קרע כדאי לתפור אותו מחדש. בנוסף, חשוב לבדוק שאין בשרוולים בצדדים קפלים או כיפופים שלא אמורים להיות. קפלים עלולים לגרום נזק למנגנון המפעיל את כיסוי בטיחות וכדאי למנוע נזק מסוג זה מכיוון שדבר ראשון, זה פוגע בבטיחות ודבר שני, נזק מסוג זה עלול לגרור עלויות גבוהות של תיקון.

אז איך ניתן להאריך את חיי כיסוי הבטיחות?

כאשר אנחנו מדברים על חיי המדף של כיסוי בטיחות לבריכה, צריך להבין ממה הוא מושפע.
כיסוי הבטיחות העשוי מיריעת PVC מושפע מאיזון הכימיקלים הנמצאים במי הבריכה ומקרני השמש. יש להקפיד שמי הבריכה מאוזנים כימית.

בנוסף, ניקוי יריעת הכיסוי מלכלוכים שעלולים להיכנס למנגנון ישמרו על כיסוי הבטיחות לתקופה ארוכה. כיסוי הבריכה מונע, בין היתר, כניסה של לכלוכים לבריכת השחייה. אולם, בד"כ הלכלוכים האלה נשארים על יריעת הכיסוי וכאשר גוללים את כיסוי הבטיחות לשימוש בבריכה, הלכלוכים נכנסים יחד עם היריעה לתוך תא הגלילה. לכן, יש לוודא לפני שפותחים את הבריכה שפני יריעת הכיסוי נקיים.

לסיכום, בדיקה תקופתית של כיסוי בטיחות לבריכה היא דבר הכרחי בשמירה על בטיחות דיירי הבית והאורחים. כיסוי בריכה לא תקין מאבד מחוזקו ולכן במידה וגיליתם נזק בעת הבדיקה חשוב מאד לטפל בו בהקדם. במידה ואתם מעוניינים בתיקון או התקנה של כיסוי חדש לבריכה –  בטיחותי הידראולי, כיסוי ידני או כיסוי נסתר, צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם לשיחת ייעוץ.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ צרו איתנו קשר עכשיו!

דילוג לתוכן