טיפים לניקוי בריכה ביתית

טיפים לניקיון בריכה ביתית

בריכה ביתית היא החלום הרטוב של כמעט כל אחד מאיתנו. תנסו לדמיין את עצמכם קמים בבוקר, יום שבת, חם בחוץ כמו שיכול להיות רק בישראל באמצע אוגוסט, הכנתם קפה ושתיתם אותו ליד הבריכה הפרטית בחצר שלכם, רגע לפני שאתם לובשים בגד ים ונכנסים לטבילה. אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב מחזיקי הבריכות היא איך לשמור על רמת ניקיון ואיכות מים גבוהה? לא כיף לצאת החוצה ולגלות שכל הבריכה מלאה בעלים או שהמים ירוקים. ניקיון בריכה ביתית צריך להיות נושא המטופל באופן שוטף ביום יום שלנו. שלא לדבר על כך שניקוי הבריכה ובמיוחד כאשר מדובר בבריכה שגם ילדים מתרחצים בה, שומר על הבריאות שלנו ושל ילדינו מבקטריות, ושאריות לכלוך.

ניקיון בריכה פרטית – למה זה חשוב? 

כיום ישנם בתים רבים המחזיקים בריכות שחיה ביתיות, חלקן בריכות עיליות, כלומר מעל פני האדמה וחלקן בנויות באדמה עצמה. הבריכות הללו מחייבות טיפול שוטף וניקיון. שלא כמו בריכת שחיה ציבורית, כאשר מדובר על בריכה שחיה ביתית, אין עדיין גוף שמפקח על רמת הניקיון, טיב ואיכות המים. עניין זה יכול לגרום לסכנות בריאותיות עבור בני הבית ומתרחצים נוספים המשתמשים בבריכת השחייה הביתית. לכן, חשוב להבין כיצד לשמור על ניקיון הבריכה שלכם ועל טיב המים.


איך ניתן לשמור על ניקיון בריכה ביתית?

 

כדי שנוכל לשמור על רמת ניקיון טובה בבריכה הביתית שלנו אנחנו זקוקים לציוד אותו נוכל לרכוש פעם אחת ולהשתמש בו לאורך זמן. בעזרתו נשמור על שגרת ניקיון שוטפת לבריכה שלנו.

 

לאיזה ציוד נקיון אנחנו זקוקים?

  1. רשת ניקיון – לעיתים אנחנו יכולים לראות בבריכה חתיכות לכלוך, עלים, חרקים ועוד אשר מסתננים לבריכה שלנו. זה יכול לקרות בגלל מזג האוויר או סתם חרק שאיבד את דרכו. רשת ניקוי לבריכה מאפשרת לנו להעביר אותה בתוך הבריכה הביתית, כאשר אנחנו שולפים אותה כלפי מעלה, הלכלוך אותו נרצה להוציא נשאר בתוכה.
  2. רובוט ניקוי – כיום, ישנם רובוטים אוטומטים אשר מנקים את הבריכה בשבילכם. הוא מנקה את תחתית הבריכה באופן עצמאי. חלק מהרובוטים יודעים גם לטפס על קיר הבריכה ולקרצף אותו. אופציה זו אמנם יקרה יותר אך היא חוסכת זמן רב.
  3. כלור וחומצת מלח – שימוש בכלור לחיטוי  מי הבריכה וחומצת מלח לאיזון החומציות במים הן האפשרויות הנפוצות ביותר. בבריכות פרטיות יש להקפיד על מינון נכון בין כמות הכלור והחומצה לגודל הבריכה וכמות המים בה.
  4. שואב חשמלי עושה עבודה דומה לרובוט. מנקה ביסודיות את קרקעית הבריכה, בנוסף לכך שהוא גם שואב את הלכלוכים אשר צפים במים.
  5. כיסוי בטיחות לבריכה – זו אופציה שכל בעל בריכה ביתית צריך להשקיע בה. גם בפן הבטיחותי, בייחוד כשיש ילדים בסביבה וגם מבחינת שמירה על ניקיון הבריכה. ברגע שיש כיסוי לבריכה, לא קיימת האפשרות שלכלוכים יוכלו להיכנס למים. זאת בעצם פעולת מנע. 

 

חברת Poollock מתמחה בהתקנה של כיסוי בטיחות לבריכה ומספקת אפשרויות מגוונות לבריכות השונות: כיסוי הידראולי לבריכה, כיסוי נסתר, כיסוי ידני  וכיסוי תריס.

כל אחד מסוגי הכיסויים האלו שומר על ניקיון הבריכה וטיב המים בצורה אופטימלית.

איכות המים 

כמעט כל חנות או חברה מקצועית מספקת אפשרות קניה של ערכה לבדיקת איכות המים בבריכה שלכם.
כדי לשמור על איכות מים תקינה צריך לשמור על איזון של רמת ה-PH ושל הכלור במים . בעזרת ערכה כזו תוכלו לדעת אילו חומרים חסרים במים או האם יש עודף מים בבריכה.

שלבים לניקוי בריכה יעיל:

  1. הוצאת הלכלוך הצף בבריכה – שאיבת הלכלוך יכולה להתבצע על ידי שואב חשמלי או באופן ידני על ידי רשת ניקיון.
  2. איזון המים – לאחר שניקינו את הבריכה מהלכלוך הצף בה, חשוב שנמנע התפתחות של בקטריות וחיידקים במים. צריך לשמור על רמת כלור מספקת כדי למנוע התפתחות של זיהומים תוך הקפדה לא להגזים עם כמות הכלור. מצב זה יכול לגרום נזק למתרחצים. ישנה האפשרות להשתמש במצוף כלור כדי להשתמש בכמות כלור מדויקת בהתאם לגודל הבריכה. 

 

לסיכום, שמירה על ניקיון בריכה ביתית היא חשובה ביותר עבור המתרחצים בה. חשוב לשמור שהבריכה תהיה נקייה מלכלוכים חיצוניים ומחיידקים שאנחנו לא יכולים לראות ויכולים לפגוע בבריאות המתרחצים. הפתרון האולטימטיבי והיעיל ביותר הוא התקנה של כיסוי לבריכה שיכול למנוע כניסה של לכלוך בשעות שאין שימוש בבריכה, בנוסף לשמירה על איכות מים תקינה ומניעת אידוי. חוץ מהכיסוי עצמו ישנן פעולות חשובות שכדאי לבצע באופן שוטף כדי לשמור על הבריכה שלכם נקייה.

 

 

 

 

 

 

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ צרו איתנו קשר עכשיו!

דילוג לתוכן